Dag 20, Foret-Chenu naar Chessy-les-Pers (20km.) - Reisverslag uit Chessy-les-Prés, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 20, Foret-Chenu naar Chessy-les-Pers (20km.) - Reisverslag uit Chessy-les-Prés, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 20, Foret-Chenu naar Chessy-les-Pers (20km.)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

29 Maart 2013 | Frankrijk, Chessy-les-Prés

Vanochtend om 7.15 uur liep de wekker af. De dag met veel vraagtekens staat voor ons. Waar gaan we slapen en hoeveel kilometer leggen we af.
Dat is wat ons vandaag op Goede Vrijdag bezighoud. En vinden we slaapplaatsen voor de komende nachten, dan we weten we ook hoeveel we moeten lopen.
Maar ik kan jullie in elk geval verklappen geslapen heb ik vannacht als en roos. Na 1minuut op het bed gelegen te hebben was ik al in dromen land.
Na in ochtend nog wat te hebben rondgebeld, zonder succes, zijn we vertrokken. Eerst naar Eaux-Puiseaux 4.2km verder. Dit gaat in zijn geheel door het bos, soms modder maar daar zijn we inmiddels wel specialist in geworden. Na aankomst heb ik even mijn linkerschoen goed aangedaan( hij knelde op de wreef).Meteen nog even rond gebeld naar gemeentehuizen en burgemeesters. Helaas niks.
Dan in het dorpje Chalbis gebeld en daar na veel smeken een kamer gevonden met ontbijt voor €85 voor 2 personen. Dit is dan alvast geregeld voor de zaterdagavond. Amina probeert nog een adres 1,5km. van de route afgelegen. Ditmaal succes voor vannacht. We gaan slapen in Chessy-les-Pres. En dat betekent voor morgen dan lopen naar Chablis en dat zijn 35km. Dus dat wordt een lange zware dag door veel bos, maar ja al lang blij dat we iets gevonden hebben .
We zitten nu in Every-Le-Chatel. Hier lekker middag gegeten, salade met frites en vis en als toetje een lekker stukje appelcake met koffie.
We zijn hierna naar de overkant gegaan naar de pub. Hier hebben ze Wifi en kunnen we wachten totdat om 15.30uur de kleine supermarkt open gaat.
Want we hebben eten nodig voor de komende dagen.
Na het inkopen doen moeten we nog 1.8 km. lopen naar ons slaapadres in Chessy-les-Pres. Dat gaat nog net dan.
Misschien vanavond nog een vervolg en anders wens ik iedereen wij paasdagen en niet veel eieren eten.
En aan alle die de Kennedymars lopen succes.
En voor Rolf Cuypers een hiep hiep hoera vandaag op je verjaardag.
En voor die 2 PSV supporters op deze wereld vanaf volgend weekend komen er weer beter tijden en winnen jullie alle wedstrijden. Maar helaas dit weekend blijven de punten in het diepe zuiden.

Na extra 7 km aangekomen op ons adres midden in het bos . Goede douche en kamer

Welterusten pelgrim Fred.
"Skippy"

• 29 Maart 2013 - 16:51

Fietspelgrim2008:

Fred,
    Kijk voor alternatieve overnachtingen even op je mail.
    Suk6 en koop zelf ook niet teveel Paaseieren!

• 29 Maart 2013 - 18:21

Jan Maurits:

Hoi Fred,
    Het stuk Troyes-Vézelay was voor mij het vervelendste. Na Vézelay wordt het allemaal wat gemakkelijker , slapen en eten betreffende. Achteraf wel weer iets om meegemaakt te hebben en te kunnen vertellen. Goede Vrijdag en Pasen , Jan.

• 29 Maart 2013 - 21:00

Patrick Ten Have:

Hey Fred,

Zo te lezen is niet alleen het weer een beproeving, maar ook het vinden van een slaapplaats. Hoewel ik tot nu toe het idee had dat het vinden van een slaapplaats wel redelijk vlotjes verliep. Maarja het leven van een pelgrim moet ook niet te makkelijk worden ;-)

Wat betreft PSV, als je wil dat de punten in het zuiden blijven zou ik morgen niet gaan lopen, maar de hele dag kaarsjes gaan branden...!!! whahahaha

Fred, fijne Paasdagen, en loop ze.....

gr. Patrick

• 29 Maart 2013 - 21:29

Paul En Paulien:

Hoi Fred
    We hebben even een dag of 10 teruggelezen. geweldig hoe je bezig bent en dit iedere dag beschrijft. Het is niet alleen knap om iedere dag een flink stuk te lopen maar blijkbaar ook spannend om een onderkomen te vinden. Prachtig ook de foto,s. Houd je taai. geniet van de natuur en cultuur.
    Groetjes Paul en Paulien

• 30 Maart 2013 - 02:58

Ellen En Yvo:

hallo fred,
    lekker aan het dromen van een prachtige reis in een hopelijk heerlijk bedje!!!
    wat heb je al veel mee gemaakt en wat doe je een bijzondere levensles op!
    helaas zit het je niet altijd mee maar ook moeilijke momenten horen er zeker bij, het maakt je sterker en je kunt na de overwinning er weer tegen aan.
    jammer dat het weer nog niet zonnig is, dat reist toch wat prettiger!
    niet opgeven he......je bent nu al zo ver gekomen....ga door!!!
    we blijven trots en zullen met de paasdagen zeker aan je denken.
    sleep well, knuffel van ons

• 31 Maart 2013 - 09:13

Jeanneke:

Dag Fred,

Gelukkig gaat het weer wat beter met lopen en heb je een slaapplaats kunnen vinden. Jij loopt in iedergeval richting zon. In Sittard vanmorgen, Paaszondag, enkele sneeuwvlokken. De paashaas zal het vannacht, met het verstoppen van de eitjes, het wel koud hebben gehad.
    Fijne Pasen!

Tags: camino, santiago