Dag 31, St.-Amand- Montrond naar Preugne ( 32km ) - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 31, St.-Amand- Montrond naar Preugne ( 32km ) - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 31, St.-Amand- Montrond naar Preugne ( 32km )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

09 April 2013 | Frankrijk, Le Châtelet

Vannacht niet zo goed geslapen, vaker wakker geworden van.... ik weet het niet. Maar om 7:00 uur gaat de wekker, moe ben ik niet. Maar weer eens de checklist afwerken. Tegen 7:35 uur naar beneden gegaan voor het ontbijt. Ditmaal bestond het alweer uit stokbrood, jam en extra sinaasappelsap, dit alles natuurlijk met koffie erbij. Na het ontbijt tandenpoetsen en alles weer aandoen, dus alle regenkleding. Want de voorspellingen zijn niet best voor te wandelen, de gehele dag regen, soms zelfs stormachtige buien en een windkracht 5-6. Dus weer om gezellig bij de open haard te zitten met een rood wijntje erbij. Maar zo komt Santiago nooit in zicht. Om 9:00 uur de deur toch maar uit gegaan. Want ik wil wel verder komen. Ik heb geluk dat het eerste uur droog is, totdat ik de A7 snelweg overloop. Ik wilde die weg eerst nemen, maar er was helaas snelheidscontrole. De kans dat ik te snel was,
was erg groot....... ha,ha,ha. Vanaf hier begint het te regenen totdat ik voor de lunch stop in het dorpje Loye- sur- Arnon op ongeveer 16 km. Het is dan iets over 12:00 uur. Omdat het regent ga ik een cafe binnen om te lunchen. Maar ik zit nog geen 5 minuten of het is buiten droog. Het menu is uitgebreid en erg lekker. Ik ontmoet ook hier een franse pelgrim en zij verteld dat zij al drie dagen samen slaapt met een koppel uit Arnhem. Zij slapen vanavond in Preugny. Dit is 3,5 km. onder La Chalete, waar ik eigenlijk ga slapen. Ik annuleer mijn 1ste slaapplaats en bel naar Peugny of daar nog plaats is en, ja hoor, ik kan komen. Dit betekent dat ik vandaag verder moet lopen, maar ook dat het morgen weer iets korter is.
Rond 16:00 uur arriveer ik in La Petite Peugny, wel bijna doorweekt, tenminste mijn regenpak, de rest is gewoon droog. Door de gastvrouw Monique word ik hartelijk welkom geheten. Ze maakt meteen een kop thee voor mij. Na een tijdje komt ook het koppel uit Arnhem aan. Tegen 17:15 uur arriveert ook het franse meisje. Ik ga alvast douchen en ....
en zo goed mogelijk mijn was wassen. Ik bel even met Monique en Sem en het steunpunt in Brunssum. Gelukkig herstel ik ook vandaag weer goed. Onderweg even last gehad van mijn linker knie en het blaartje op mijn rechtervoet. Om 19:00 uur is het avondeten klaar. Eerst een lekkere salade en hierna spaghetti met tomatensaus en een rood wijntje en niet te missen stukken stokbrood. Het is lekker alleen voor mijn doen iets te weinig saus. Maar ja, geen klagen van mijn kant. Hierna weer een kaasplankje en daarna een chocoladegebakje met vanillesaus er omheen. Afgesloten wordt alles met rustgevende thee. Hierna begin ik aan het schrijven van de blog. O ja, de gastvrouw heeft ook alvast mijn volgende slaapplaats in La Charte gebeld en gereserveerd dit is erg fijn. Ik ga slapen in de foyer Jeunes Travailleurs. Tegen 21:45 uur ga ik naar mijn kamer en kijk mijn reacties op mijn blog na. Tegen 22:00 uur ga ik mijn oogjes sluiten. Even een correctie, de plaats waar ik morgen heenloop heet La Chatre en het is 28 km. lopen. Weersvoorspellingen slecht.

welterusten, pelgrim Fred.
"Skippy"








  • 09 April 2013 - 23:03

    Fieny:

    Fred moed houden na regen moet de zon ook achter de wolken uit komen ik vind dat je het perfect doet en lezen iedere avond vol spanning je blog het is heel leuk dit te lezen .
    Morgen zal het beter worden je bent al zo ver dus door zetten pelgrim Skippy

    Gr de Borntjes

  • 09 April 2013 - 23:23

    René:

    Hoi Fred,

    Je bent al aardig aan het verfransen...... Lees wel erg vaak dat er een rood wijntje aan te pas komt. Lekker van genieten!!
    Leuk al die ontmoetingen onderweg, mensen met hetzelfde einddoel. Naarmate je dichter bij het eindpunt komt zal dat natuurlijk vaker gebeuren. Neem al deze mooie ervaringen maar mee in dat speciale rugzakje daarvoor.

    Bon voyage!
    René

  • 10 April 2013 - 02:11

    Roy:

    Hoi Fred,

    Zo zie je maar dat al die ervaring die je op je werk hebt opgebouwd met het afwerken van checklijstjes zich nu uitbetaald. De ochtend checklist gaat je moeiteloos af.

    Zo, ik kan nu in mn nachtdienst ook weer iets afvinken: Skippy lezen: check!

    Gr. Roy

  • 10 April 2013 - 08:11

    Joop:

    Hoi Fred,
    Op het weer na is alles perfect! Een vraag van mij als auditor is of je wel met een geldige checklist werkt? Als dat niet zo is kun je essentiële dingen vergeten. Ik ben jaloers op je fantastische voettocht. Heel veel plezier en goede zin wens ik je toe. Houdt de blaten goed onder controle en voorzichtig met je knie(moet er een brave aan je checklist worden toegevoegd?).
    Groet Joop

  • 10 April 2013 - 11:09

    Peter:

    Hallo Fred,

    Zo, vandaag is het 10 april. 1 maand onderweg dus en als ik het zo eens snel bekijk heb je ongeveer 715 km afgelegd.
    Het eerste deel van jouw Camino zit erop .
    Lichamelijk zou je de ergste aanpassingen achter de rug moeten hebben ????

    Op naar het volgende onderdeel !!!

    Ultreya

    Peter

  • 10 April 2013 - 11:25

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred,ik lees over het algemeen alleen maar leuke en positieve dingen over je reis en over mensen die je tegen komt pelgrims en mensen in frankrijk die erg behulpzaam zijn en gast vrij dat moet je toch een fijn gevoel geven ondanks de pijntjes van je zelf en wat het eten betreft het stokbrood zal onderhand wel je strot uit komen je zal onderhand wel weer zin hebben in een sneetje brood van hier maar ben maar blij dat je op het moment weg bent hier want er wordt op het moment geschoten hiet in broeksittard ze hebben iemand doodgeschoten in het oude huis van jan en lien de looyer ik denk wel een of andere afrekening genoeg hierover ik wens je prettige reis verder.

    Gr. Henk Jose

  • 10 April 2013 - 13:11

    Audrey Z:

    Hey Fred,

    Je stapt lekker door, het begint al goed op te schieten!! Alleen jammer dat het weer niet meewerkt, hopelijk loop je het zonnetje snel tegemoet en kun je een paar rustdagen inplannen en van het zonnetje genieten! Komende zondag kunnen we hier hopelijk ook eens van de zon genieten volgens Piet Paulusma... Ik zal wel een paar stralen doorsturen naar jou, haha!!

    Gr
    Audrey Z

  • 10 April 2013 - 14:29

    Monique Weling:

    Hallo Fredel,

    Je epistels worden steeds langer naarmate de reis vordert. Geweldig dat je al zo ver bent gekomen. Afgelopen weekend hebben we een stukje Ardennen gedaan en dan te bedenken dat jij dat met volle bepakking doet en ipv 10 km, 35 km! Chapeau!
    Volgens mij heb je nu wel de 2 pain de choco ingeruild voor een glaasje rode wijn.
    Sterkte en weinig blarenleed.

    Waldmansheil (ook voor Bas) und liebe grusse, Monique.

  • 10 April 2013 - 15:51

    Mirjam:

    Ha Fred,

    jammer van al die regen! maar goed, na regen komt......
    afgelopen weekend in de Ardennen (samen met Mowe en de rest) hebben we het nog wel eens over je gehad; wat een kei om zo'n end te lopen! In positieve zin aan je gedacht en in gedachte een stukje met je mee gelopen.
    inderdaad is het in Broeksittard niet heel erg veilig op het moment.......

    succes verder,

    groetjes mirjam.

  • 10 April 2013 - 19:11

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Geweldig wat je tot nu toe hebt gepresteerd. Ik heb daar grote bewondering voor. Ik wens je nu eindelijk eens goed weer toe en een mooie wandeling voor morgen en toch maar voorzichtig met je knie. Blaren genezen wel vanzelf met de goede voetverzorging die je doet. Tot morgen.
    groetjes
    Niek

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 798
Totaal aantal bezoekers 203327

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: