Dag 39, Rustdag in Limoges (0km) - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 39, Rustdag in Limoges (0km) - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 39, Rustdag in Limoges (0km)

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

17 April 2013 | Frankrijk, Limoges

Vannacht goed geslapen bij de zusters, en ze hadden hier wel bedden op mijn maat.
Tegen 8.30 uur gaan ontbijten. De alkmaarse meiden Beatrice en Eline kwamen even later. Zij nemen vandaag een stukje de bus en gaan dan naar Flavignac. Hier ga ik morgen heen.
Na het ontbijt een nieuwe slaapplaats regelen, het wordt hotel de Lyon.
Een normaal hotel.
Dan de stad gaan bekijken. Eerste de kathedraal en dan de kerken St. Marie en St. Pierre.
Tegen de middag een kapster gevonden waarbij geen afspraak nodig was. Ik kon helaas niet meer op je wachten Marion. Ze heeft het trouwens goed gedaan, 3mm. Alleen de lekkere koffie van Marion en Nic uit Jabeek ontbrak. Na de kapper eens even lekker op een terrasje gaan zitten en een lekkere sandwich gegeten. Ik ben blij dat ik vandaag een rustdag heb, want de temperatuur is inmiddels zo rond 25-26 graden.
Dan wordt het langzaam spannend, is het gelukt om de schoenen te voorzien van nieuwe hakken. En natuurlijk de grote vraag houden ze het tot St. Jean Pied de Port.
Gisterenavond al een noodplan besproken, de nieuwe schoenen worden verstuurt naar St. Jean Pied de Port en als de oude stuk gaan, ga ik de nieuwe halen in St. Jean met de trein en ga dan weer terug naar het punt waar ben gebleven; hopelijk is dit scenario niet nodig.
Ik heb alvast 2 extra kaarsjes opgestoken voor extra hulp. Trouwens de schoenen zien er goed uit.
Hierna terug naar het hotel douchen en dan naar een internetcafe voor het uploaden van de fotos.
Dan wordt het tijd voor te eten, ik ga weer naar de geweldige Irish Pub.
Het smaakte trouwens goed. Ditmaal maar geen details voor de liefhebbers.
Na dit alles terug naar het hotel om alles voor te bereiden voor morgen en dan lekker op bed relaxen met eigen muziek.
Ik zal op tijd mijn oogjes sluiten
Want morgen 27km. naar Flavignac, ze hebben bewolkt weer gemeld en rond 17 graden.

Welterusten pelgrim Fred "Skippy"

  • 17 April 2013 - 21:09

    Roy:

    Leuk om weer nieuwe foto's te zien Fred. Zo krijgen we toch weer een wat beter idee van wat je onderweg tegenkomt, waar je overnacht en wat je waar eet (Irish pub zag er niet verkeerd uit).
    Ik hoop voor je dat je schoenen het gaan redden, zou jammer zijn als je met de trein de schoenen moet gaan ophalen of op z'n MacGyver's moet gaan repareren.
    Dus ik wens je weer veel succes met het vervolg van je Camino, zet 'm op!!

    Gr. Roy

  • 17 April 2013 - 21:10

    René:

    Hey Fred,

    Je bent goed bezig, goede noodvoorzieningen getroffen!! Vind het super knap hoe jij je door deze tocht met alle wisselvalligheden heen weet te slaan. Nu je schoenen weer oké zijn en je kapsel weer aerodynamisch is kun je er weer tegen aan!! Na een goede rustdag gaat het lopen doorgaans een stuk beter.
    Succes met het vervolg!!

    Groet,
    René

  • 17 April 2013 - 21:22

    Wim D'r Generaal:

    Hoi Fred, Een rustdag heb je mijn inziens dik verdiend, los van het materieel wat onderhoud behoeft. Dagelijks volg ik je stappen en lees met veel plezier je blogs. Naast een goede fotograaf ook nog een aardig schrijver.
    Vanaf deze kant in ieder geval een goed en succesvol vervolg van je route.

    Groeten uit Aelse

  • 17 April 2013 - 21:37

    Jolande Claessen:

    Haai Fred,

    Höbste vandaag de veut goot loate oetruste ??
    Doa zulle ze dig dankbaar veur zin, este dig al de zoale onger de sjeun oet hups getrampelt,
    zulle dien veut oug effe op oajem motte komme !
    Leuk hè, effe in het plat, angers beste ut dalik nog kwiet tusje al die Franse.

    Veul plezeer en geneet van dien "queeste" !!

    Jolande,

    ps: Ig heij al twea bloare van 5 km renne, dus ig zal nwoats zwoa wiet komme wie dig, haha.
    Sjappoo en gank zwoa wiejer !!

  • 17 April 2013 - 22:09

    Henk En Jose Mattheij:

    Hoi Fred, een rustdag dat heb je nodig voor een wat te relaxen en op krachten te komen maat wat die twee dames betreft die gaan die foetelen met bus !!!! , de foto s zijn mooi maar wat ons zelf betreft we gaan zondag een weekje op reis richting leipzig en dresden in duitsland mooie excursies zijn erbij ik zou zeggen verder een goede reis en tot mails

    Gr. Henk en Jose

  • 17 April 2013 - 22:41

    Rimca:

    Ha die Fred!

    Boh, gewoon je schoenen al versleten....wat ben jij al een eind op weg, helemaal geweldig. Nu je schoenen gemaakt zijn kun je weer verder trampelen morgen. Vannacht lekker in een hotel slapen, ik neem aan dat ze ook een goed ontbijt serveren morgenvroeg. Ik hoop dat je schoenen het volhouden!

    Groetjes, Rimca

  • 18 April 2013 - 02:36

    Mirjam:

    Hai Fred,

    met dat warme weer, terrasje en vrije dag zou je nog bijna aan een vakantie denken.....je hebt het welverdiend hoor! succes morgen en hopen dat je schoenen het houden.

    groetjes

  • 18 April 2013 - 09:09

    Jan Stevens:

    Hoi Fred
    Ziet er goed uit. Aan je foto's te zien ben je al enkele kilootjes kwijt !! (?)
    Mooie foto's maar dat wist ik wel dat jij goede en mooie foto's kunt maken
    Nog enkele dagen en het echte "klimwerk"gaat beginnen, alsmaar mooier wordt je tocht
    Indrukken en opgedane ervaringen voor je hele verdere leven
    Blijf genieten
    Jan Stevens

  • 18 April 2013 - 11:11

    Bob:

    Fred,

    super om de laatste foto's te zien. Wat een contrast met het begin van je tocht! Echt mooi om te zien. Er vloeit genoeg bier, dus hoop dat je je aan het einde van je tocht nog iets kunt herinneren ;-).

  • 18 April 2013 - 19:55

    Niek Vroemen:

    Fred,
    Het is goed om te lezen dat je een fijne rustdag hebt gehad en dat je dat goed heeft gedaan. Ook goed om te lezen dat je schoenen weer zijn gemaakt en dat je morgen weer verder kunt. (niet te lang luieren anders gaat de zin over hahaha)
    Voor morgen een fijne wandeldag met goed weer ( het wordt al goed warm he) slaap lekker en tot morgen.
    Succes en groetjes,
    Niek

  • 18 April 2013 - 20:24

    Marion:

    Goed gedaan Freddy, stel je voor je hebt de haren in de ogen hangen dat is niks voor Fred, want dat moet gemillimeterd worden, alshet maar niet zoals wij dat zeggen ; mit inne Franse sjlaag; gedaan hebben . En de koffie dat haal je bij ons wel in. Nog heel veel dappere en gezonde kilometers, wij blijven je volgen.

    Groetjes Marion. Uit jabeek.

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 203336

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: