Dag 30,Augy-s-Aubois naar St. Amand Montrond 34km. - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu Dag 30,Augy-s-Aubois naar St. Amand Montrond 34km. - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 30,Augy-s-Aubois naar St. Amand Montrond 34km.

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

08 April 2013 | Frankrijk, Saint-Amand-Montrond

Vannacht super geslapen, want meestal wordt ik altijd wel 1 keer wakker , meestal rond 4 uur maar dit maal werd ik wakker om 6.30 uur. Terwijl de wekker om 6.45 uur gaat. Super dus.
Om 6.45 uur eruit en dan maar weer eens die vervelende checklijst afwerken, eerst de voeten goed verzorgen want het wordt een lange dag.
Om 7.30 uur ontbijt, maar de bakker had zich waarschijnlijk verslapen en dus was er pas stokbrood rond 7.45 uur. Geen probleem want ik had al een dubbele boterham op met lekkere ham. Als het stokbrood gearriveerd is, Jos de vrijwilliger deze periode samen Celine hebben alles onder controle, neem ik een stuk stokbrood met jam. Natuurlijk dit alles met een heerlijke kop koffie.
Na het ontbijt alles klaar maken voor vertrek, tanden poetsen en dan maar weer eens het complete regenpak aantrekken, en de regenhoes voor over de rugzak. De voorspellingen zijn namelijk regen de gehele dag.
Na afscheid genomen te hebben, eerst ntuurlijk een foto gemaakt van Nos Respos samen met Jos en Celine, opweg naar Saint Amand Montrond.
De eerste 2.5 km. gaan nog over een rustige veldweg, maar dat gaat het tot de eindbestemming in een rechte lijn over de D951.
Dus jullie begrijpen het is vandaag niet echt spectaculair.
Met wind tegen en meer regen dan droog zal het zware dag worden. Toch zit het tempo er goed in en zijn de vrachtwagens erg vriendelijk om steeds een beetje naar de andere kant uit te wijken. Ongeveer 17 km voor de eindbestemming rond 12.45 uur ga ik binnen bij een wegrestaurant. Het is er erg druk rond deze tijd . Begrijpelijk als ik zie wat een menu kost 12 euro voor een voor, hoofd en nagerecht een kaasplankje en een kop koffie en een kruik water. En het smaakte ook nog eens erg lekker.
Na een uur ga ik weer verder, helaas de wind is sterker geworden, maar de regen heeft iets nagelaten.
Als ik in Saint Amand Montrond aankom valt op de eerste rotonde meteen het grote fietswiel op, want op 12 Juli is hier de finish van de 13de etappe van de Tour de France.
Mijn onderkomen ligt aan de andere kant van het stadje, een soort jeugdherberg. Erg mooi en rustig.
Trouwens ik heb mijn slaapplaats al weer geregeld voor morgen in La Chalete. Morgen zijn het dan 28 km.
Ik ga nu eerst wat eten, het was het typische mensa eten, het smaakte wel lekker. Gewone macaroni met tomatensaus en een salade en een beetje vlees door de saus heen. En daarbij een rood wijntje.
Ik heb vandaag een vaste computer tot mijn beschikking. Dus ik wilde graag wat fotos uploaden maar de computer is nog langzamer als de slakken die ik vandaag zag proberen te oversteken op de D951.
Dus daar ben ik snel mee gestopt.
Helaas voor een ieder die wacht op de fotos.
Maar ik kan jullie alvast verklappen ik heb geen leuke meiden meer gezien, helaas alleen gisteren die drie franssen weer getroffen. Dit zijn echt een prototype franssen die ik altijd voor ogen heb gehad. Niet behulpzaam en alleen maar op alles afgeven. Erg mooi als je zo naar Santiago moet lopen.
Het lopen alleen bevalt mij prima, ik denk aan allerlei zaken en dat gaat van hele simpele dingen zoals bijv. heb ik nog genoeg water tot aan het einde van de dag of van moeilijkere zaken zoals toekomst en het verleden thuis. En dat soms na een minuut alweer verandert Maar nu is even 1 ding het allerbelangrijkste, want ik ga afsluiten en lekker naar mijn slaapkamer.


Welterusten, pelgrim Fred.
"Skippy"

  • 08 April 2013 - 19:05

    Rimca:

    Ha die Fred,

    Ik zou zo denken dat je na vier weken die checklist wel uit je hoofd weet....Wat een afstand heb je weer gelopen vandaag, super! Morgen weer verder, nu genieten van je rust, het eten en drinken en straks je bed. Ik hoop dat je weer zo lekker snurkt vannacht.

    Groetjes, Rimca

  • 08 April 2013 - 21:23

    Iné:

    He Fred wat een afstanden heb je al afgelegd zeg. Indrukwekkend. Als ik op toon kaart klik zit je echt al een heel stuk onder Parijs.Ik hoop dat het betere weer toch echt eraan komt, weg met dat regenpak!
    Na je bericht van vandaag snap ik ook waarom er maar geen foto's meer bijkomen.
    Nu dan hebben we die nog te goed denk ik.
    Niet te veel denken en genieten van het moment, slaap goed en wandel ze morgen.

    Veel groeten van Iné

  • 08 April 2013 - 21:39

    Claudia:

    Hey Fred,

    Volgens mij heb je nooit never geen zin meer om weer terug te komen werken!
    Althans, lekker stokbrood, chocolade croissants bij de bakker, rode wijntjes, biertjes, beetje leuk gezelschap, lekkere avondmaaltijden en vooral: geen gezeur aan je hoofd (collega's), geen afwas, niet nadenken over de boodschappen, geen poets etc etc. En maar 3 onderbroekjes om te wassen....3 paar sokken...2 lange broeken....
    Maar ja, helaas zijn de weersomstandigheden niet zo gunstig gesteld......
    Nou slaap lekker en morgen weer aan de wandel

    Groetjes Claudia

  • 09 April 2013 - 00:55

    Roy:

    Hoi Fred,
    Ook ik heb het kaartje eens bekeken en je bent ongeveer halverwege Frankrijk, óngelooflijk. Voor mijn idee schiet het toch al aardig op, voor jou hopelijk ook.
    Jammer dat je geen foto's hebt kunnen uppen, maar die komen wel weer een keer.

    Succes met de volgende 28 km!!

    Gr. Roy

  • 09 April 2013 - 08:32

    Gwen:

    Goeie Morge Fred,

    Zo mijn ochtend checklist zit er ook op: dochter eten geven, douchen en blog van Fred lezen. Jaja, jij bent in onze routine binnen geslopen. Maar je bent inderdaad al lekker op weg. Straks ben je nog te snel op je eindbestemming, hahahaha. Maar volgens mij begin je je draai al goed te vinden. Hopelijk blijft alles zo voorspoedig gaan. Hoe gaat het trouwens met de voetjes? Succes en tot morgen.
    Gwen

  • 09 April 2013 - 10:40

    Hein:

    Hallo Fred,
    met bewondering lees ik je verslagen.
    Het hoort bij mijn voorbereiding voor volgend jaar.
    Het gaat je tot nu toe goed af ik hoop dat het zo blijft gaan, zet hem op en hou je taai.
    Bon camino, Hein

  • 09 April 2013 - 13:20

    Jan Stevens:

    Ha die Fred,
    Zo zie je dat ik je niets teveel heb gezegd !!!!
    Eten, drinken en slaapplaats zijn de drie dagelijkse hoofdzaken en wordt het wandelen een "bijzaak" (??)
    Wandelen of pelgrimeren is "simpel"de ene voet voor de andere zetten, ook als dat wel eens wat moeilijker gaat. Je hebt makkelijke dagen maar ook zware dagen er tussen door.
    Maar 's morgens niet weten waar je 's avonds slaapt is een ware uitdaging en maakt je pelgrimstocht tot een onvergetelijke tocht
    Regelmatig eten en vooral drinken, blijven lopen en vooral neem de tijd en geniet want voordat je het weet ben je al in Santiago en is het over, maar nooit voorbij !!
    groetjes
    Jan Stevens

  • 09 April 2013 - 14:07

    Monique:

    Hoi Fred,
    Zo een derde van de tocht zit erop, en je moet maar denken na regen komt zonneschijn.
    (Klopt ook niet altijd, maar je moet ergens in geloven). Je hebt weer een oppepper gehad met een pakketje uit het verre Sittard. Kiki vroeg hoe het ging met haar lieveheersbeestje.
    Loop ze en geniet ervan. Groetjes Monique

  • 09 April 2013 - 14:17

    Marian:

    Hey Fred,

    Ongelooflijk als ik de afstand zie die je al hebt afgelegd. Hopelijk wordt het weer nu langzaam aan wat beter. Jammer dat we geen foto's meer hebben gezien maar die houden we wel te goed. Veel succes verder en hopelijk worden de pijntjes minder. Veel succes en hou je taai.
    groetjes Marian

  • 09 April 2013 - 19:03

    Niek Vroemen:

    Fred
    Ik vind het fijn om te lezen dat het je goed gaat. Van de Fransen moet je maar niet te veel aantrekken, als zij buiten Frankrijk lopen zullen ze ook uit een ander vaatje moeten tappen i.p.v. op alles af te geven.
    Ik lees in je verslag niet dat je knie nog opspeelt en als dat zo is, is dat alleen maar super.
    Ik wens je een goede nachtrust toe nadat je natuurlijk eerst goed gegeten hebt, en voor morgen weer een fijn wandeldag met hopelijk zonnig weer.
    Groetjes,
    Niek

  • 09 April 2013 - 21:40

    Sonja J.:

    Hallo Fredje,

    Steeds weer benieuwd naar je spannende verhalen. Het begint écht wel op een spannende soap-serie te lijken! Personages komen en gaan met steeds hun eigen verhaal dat jouw pad kruist, net gelijk op de TV-serie die er in Belgie is geweest over mensen die de Camino deden.

    Wij blijven je volgen op de voet....nog veel succes!

    Groetjes uit Dilsen

Tags: santiago, camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1017
Totaal aantal bezoekers 203340

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: