Dag 68, Viana naar Ventosa (30 km ) - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu Dag 68, Viana naar Ventosa (30 km ) - Reisverslag uit Ventosa, Spanje van skippy - WaarBenJij.nu

Dag 68, Viana naar Ventosa (30 km )

Door: Skippy

Blijf op de hoogte en volg skippy

16 Mei 2013 | Spanje, Ventosa

Vannacht redelijk geslapen tot dat een oudere pelgrim uit de U.S.A. het in zijn hoofd haalde om het raam dat de hele nacht al een beetje openstond met een smak en scheldend dicht gooide.Iedereen in de kamer was wakker en hij ging al pratend weer slapen. Om 6.15 uur opgestaan en alles ingepakt en mijn voeten verzorgd. Een eenvoudig ontbijt gemaakt en dan tegen 7.20 uur vertrokken naar Ventosa. De eerste 10 km zijn vrij saai, langs een grote weg en auto snelweg. Het was grotendeels geasfalteerd. Tegen 9.30 uur arriveren we in Logrono. Hier hebben we, (Jean de Fransman, Jan, Wout en ik) bij een Engelse pub koffie gedronken en een super lekker broodje gegeten. En omdat de koffie lekker is nemen we er nog een. Na ruim een half uur gaan we verder naar Navarette en dit zijn 13 km. Dit gedeelte loopt eerst door een schitterend park dat mooi is aangelegd. Ik zie veel mensen die sporten of wandelen van middelbare leeftijd zijn, welke werktijden hebben ze hier, of gaan de mensen hier al met 40 met pensioen, vraag ik me af. Hierna loop ik langs een groot meer. Het pad loopt erg lekker. We hebben geluk met het weer, want de buien gaan steeds links van ons voorbij. De temperatuur ligt rond de 15 graden en er staat een aardig windje. Tegen 12.40 uur bereiken we Navarette. Hier houden Jan,Jean en Wout het voor gezien. Jan en Wout lopen tot aan Burgos en Jean gaat wel verder. Ze lopen al vanuit Ostabat samen. Na de gezamelijke lunch neem ik afscheid van dit gezellig stel. Ik loop dan nog iets meer dan 7 km, verder naar Ventosa. Links en rechts van mij wordt het langzaam donker. Maar de regenwolken waaien langs mij door. Tegen 14.40 uur kom ik aan in de auberge San Saturnino. Ik blijk het laatste bed te hebben. Anders moest ik nog eens 10 km lopen . Dus weer geluk op de camino. Eerst lekker douchen en de was wassen. Even later komen de Oostenrijkers en Duitsers binnen, ze hebben pech. Zij besluiten terug te gaan naar Navarette met een taxi. Na al deze "stress" eerst even rustig zitten met een kop koffie. En ik begin alvast aan mijn blog. Daarna spreek ik nog met mensen uit Zuid-Afrika, zij zijn helemaal verslagen als ik hun vertel dat ik vanuit mijn eigen huis ben vertrokken.
Even naar Monique gebeld om te horen hoe het gaat in Sittard. Tegen 18.00 uur ga ik samen met 2 Engelsen en een Canadees naar de bar en dan naar het restaurant om te eten. Helaas geen paella, maar eerst pasta en dan kip met pasta ipv frites en dan tot slot trilpudding met slagroom. Natuurlijk hoort hier een rood wijntje bij. Het smaakt goed en we zitten met een gezellige groep. Na het eten neem ik nog een kop koffie, dan de blog bijwerken en dan lekker op bed gaan liggen en even genieten van mijn eigen muziek en even de laatste dagen laten passeren. Even een moment voor mezelf, dat heb ik wel nodig na vandaag.

Welterusten pelgrim Fred
"Skippy"

  • 17 Mei 2013 - 13:55

    Jan Stevens:

    Hallo Fred
    Vandaag je info inzake de albergues in Spanje op de Camino Frances in tweevoud ontvangen
    Alvast bedankt voor de door jou genomen moeite. "Goed gedaan jochie" !!
    Vanmorgen op de kookles Spaans gegeten en onder het eten moest ik opeens aan jou denken
    Tortilla , Spaanse gehaktballetjes in scherpe tomatensaus en uitgebreide paella met gamba's ,inktvis, schelpjes (conjolen) scampi's , kip, mosselen, rijst e.d. Heerlijk,
    Lekker he Fred
    Dus je moet het toch maar weer eens proberen ergens te krijgen, Smakelijk alvast !!!
    Gelukkig dat alles naar wens "loopt" en dat je er volop van kunt genieten
    Dit laatste blijven doen, succes en groetjes vanuit een nat en regenachtig Beek
    Jan Stevens

  • 27 Mei 2013 - 09:57

    Ine Timmermans:

    Beste Pelgrim Fred

    Lees jouw reisverslagen met veel plezier, mijn man Toon is ook aan zijn pelgrimstocht naar Santiago onderweg hij is op 23 maart vertrokken vanuit Eindhoven loopt precies 10 dagen achter jou, leuk om jouw ervaringen te lezen.
    Wens je nog een Bon Camino en een gezonde aankomst in Santiago de Compostela

    Hartelijke groet

    Ine Timmermans

Tags: camino, santiago

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

skippy

Hallo allemaal, Al een paar jaar loop ik met de gedachten om eens de voettocht naar Santiago de Compostela te maken. Dit jaar heb ik het besluit genomen om de gedachten in daden om te zetten. In Maart 2013 wil vertrekken vanuit mijn woonplaats Sittard. Ik hoop tijdens de Camino een aantal privé zaken een plaats te geven. En daarbij komt ook nog eens dat ik als schutters vriend het absoluut fantastisch vond dat op 7 Juli 2012 St. Antonius Stramproy het Oud Limburgs Schuttersfeest won. Een schutterij waar ik het goed mee kan vinden, en daarom neem ik tijdens mijn tocht een kaars voor hen mee, voor goed weer op 7 Juli 2013. Ook hoop ik tijdens de camino veel mensen te ontmoeten en daarbij vele gedachten kan en mag uitwisselen.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 945
Totaal aantal bezoekers 203356

Voorgaande reizen:

10 Maart 2013 - 01 Juli 2013

Camino naar Santiago Compostela

Landen bezocht: